Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang – Noor Adib

Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang - Noor AdibPakej Percutian Surabaya Bromo Malang – Noor Adib, isnin, 16/01/2023 (hari 1) untuk memulakan program Pakej Percutian Surabaya, 3 hari 2 malam (surabaya bromo malang package 3d2n) kami crew travel agency Surabaya mengambil puan Noor Adib & Family di Surabaya airport, tepat pukul 17:20 pm.

Sebelum bergerak menuju hotel Gunung Bromo, kami menghantar ke restaurant muslim yang sediakan pelbagai menu halal di area bandar Surabaya.

Selepas itu supir dari pada travel agency kami langsung bergerak menuju hotel kawasan taman nasional Bromo tengger Semeru dengan masa perjalanan -+ 3 jam. 20:21 pm, tiba di hotel Bromo – check in dan rehat untuk persiapan trip Pakej Percutian Bromo, esok.

Pakej Percutian ke Surabaya Bromo Malang

Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang – Noor AdibSelasa, 17/01/2023 (hari 2) pukul 02:30 AM, crew travel agency kami mengambil puan noor adib & keluarga di hotel gunung Bromo, kemudian bergerak ke tempat Jeep Bromo yang sudah disediakan dalam masa perajalanan 1 jam.

Tiba di tempat Jeep Bromo Surabaya, transfer ke Jeep untuk menghantar menuju puncak gunung penanjakan 1, (tempat terbaik untuk melihat sunrise tour). Alahmadulillaah, kami sangat bersyukur, sebab cuaca kawasan taman nasional Bromo masa itu sangat cerah dan tiada berkabus.

Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang – Noor AdibSelepas program tour Bromo Sunrise, balik ke jeep Bromo untuk meneruskan pelancongan ke bukit cinta yang berhampiran saja dari view utama, dan meneruskan lawatan ke Kawah Bromo, masa itu crew travel agency menghantar menuju Pasir Widodaren Bromo.

Pasir Widodaren merupakan destination baru di kawasan Bromo Surabaya, tempat ini selalunya dilawati selepas program tour Bromo Sunrise atau sebelum lawatan ke Kawah Bromo, sebab tempat pelancongan ini satu laluan dengan Kawah Bromo Surabaya.

Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang – Noor AdibMasa itu kami bersama puan noo adib & family cukup lama di Pasir Widodaren, sebab anak beranak dari pada puan noor adib senang bergambar dan mereka minta bergambar one by on. Selepas bergambar bersama puan noor adib & family menerusakan pelancongan ke Kawah Bromo.

Tiba di tempat parking jeep dekat Kawah Bromo, puan noor adib minta tunggang kuda, So.. Masa itu kami book 5 kuda bromo (bromo horse) untuk puan noor adib & family.

Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang – Noor AdibPukul 09:21, selepas melawati Kawah Bromo, biasanya prohram pelancongan diteruskan ke Padang Savana, tapi masa itu puan nor adib tak nak pergi ke Padang Savana, sebab tak kuat sejuk, memang Gunung Bromo sentiasa sejuk sepanjang mase, So.. masa itu langsung menghantar menuju Pasir Berbisik.

Pasir Berbisik Bromo (whispering sand bromo) merupakan destinasi pelancongan terkahir dalam semua program Pakej Percutian Bromo, dan biasanya tempat ini dilawati selepas lawatan di Padang Savana, *lihat pasir berbisik bromo.

Selepas lawatan Pasir Berbsik Bromo, menghantar balik hotel, masa itu tiba di hotel tempat pukul 10:22, kemudian bersih bersih dan brekafast. Selepas itu check out hotel dan meneruskan perjalanan menuju hotel Malang Batu.

Dalam perjalan ke hotel Malang Batu, kami menghantar puan nor adib untuk pusing pusing kawasan Malang Batu sekali cari makan, masa itu pergi ke kedai makan muslim 100% halal, iaitu restaurant mbok sri. Seepas makan, kami menghantar ke hotel – check in dan rehat untuk persiapan trip Pakej Percutian ke Malang, esok.

Pakej Percutian Ke Malang, Indonesia

Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang – Noor AdibRabu, 18/01/2023 (hari 3), pulul 07;21 am, check out hotel dan crew travel agency kami bersama puan nor adib memulakan program percutian Malang, masa itu kami menghantar ke Ladang Epal Malang yang merupakan tempat pelancongan favorite dalam Pakej Percutian Malang.

Tiba di Ladang Epal Malang, puan nor adib dan anak beranak sangat senang, mereka cakap “sangat seronok pelancongan ari ni”, sebab selain dapat memetik buah epal langsung dari pokok, kita dapat menikmatinya hingga puas.

Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang – Noor AdibSelepas lawatan di Ladang Epal Malang Batu, bergerak menuju Pusat oleh – oleh khas Malang Batu (membeli belah malang), kemudian bergerak ke Surabaya airport, tapi sebelum balik Surabaya airport, kami menghantar ke Tugu Hero Surabaya.

Selepas melawati Tugu Hero, bergerak meuju Mirota Batik & Souvenir Surabaya sekali shopping di kawasan Surabaya. Selepas itu kami menghantar ke Surabaya airport, dan trip pakej percutian Surabaya Bromo Malang 3 hari 2 malam, finish.

Demikian catatan kami mengenai “Pakej Percutian Bromo Surabaya Malang” 3h2m (surabaya package 3 day 2 night) bersama puan Noor Adib & Family.

Sekiranya tuan puan memerlukan info memgenai pilihan Pakej Percutian Surabaya 2024, Gunung Bromo, Aktiviti Pelancongan di Surabaya, Tempat lawatan menarik di Surabaya, Pakej Ground ke Surabaya, dan lain lain, sila contact pihak travel agency Surabaya kami.


PILIHAN PAKEJ PERCUTIAN BROMO SURABAYA MALANG :

Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang 3 Hari 2 Malam

Mungkin Anda juga menyukai