Padang Savannah Gunung Bromo Surabaya

Padang Savanna Gunung Bromo Surabaya

Padang Savannah Gunung Bromo SurabayaPadang Savannah Gunung Bromo Surabaya adalah salah satu tempat pelancongan Surabaya terletak di kawasan gunung Bromo yang berupa hamparan padang rumput luas nan hijau. Padang savanna akan membuat anda seolah-olah raga yang berada dalam tubuh kita terhanyut dengan sendirinya. Sebuah keindahan pelancongan bromo bertautan pada lembah serta berdiri tegak kaldera dan lautan pasir seluas lebih kurang 10 km persegi, Letaknya berada di selatan gunung Bromo, anda boleh melewati lautan pasir untuk tiba ke tempat ini. Itulah sebabnya Gunung Bromo menjadi tempat percutian menarik di Surabaya yang wajib anda lawati ketika bercuti ke Jawa Timur Surabaya.

Padang Rumput Savannah Gunung Bromo Surabaya

Padang Savana Surabaya Bromo yang lokasi berhampiran dengan Bukit Teletubbies adalah nuansa tenang sejuk dan selesa. Selain menjadi lokasi pelancongan menarik, tempat percutian ini menjadi pilihan spot terbaik untuk spot photography dan foto prewedding, namun untuk sampai ke lokasi padang savana bromo Surabaya ini kita harus mengunakan perkhidmatan Jeep Bromo yang telah disediakan oleh perkhidmatan travel ejen percutian Surabaya.

Selain terkenal dengan keindahan sunrise – nya, Gunung Bromo Surabaya juga terkenal memiliki tempat yang teramat indah di sekitarnya, dan salah satunya iaitu Padang Savanah, sebuah tempat tempat yang wajib dilawat ketika anda melakukan Lawatan Bromo Surabaya, kerana ketika berada dilokasi ini kesan suntuk, penat kita akan sirna seketika, maka dari itu jangan lewatkan percutian anda bersama keluarga (percutian family / sekolah) untuk melawat Padang Savanna di Gunung Bromo.

Maklumat kepada tuan puan yang nak pergi cuti ke kawasan taman national tengger semeru dan tempat menarik di kawasan Surabaya lainnya, masa yang sesuai nan terbaik untuk pelancongan ke Surabaya bermula dari bulan april – dec.

Itulah sedikit maklumat mengenai Padang Savana Gunung Bromo yang wajib anda lawati semasa melakukan Pakej Pelancongan Bromo. Untuk informasi Pakej Percutian ke Malang, Kawah Ijen Surabaya, Pakej Hiking Semeru, pakej ground ke Surabaya, Bajet pakej percutian ke surabaya, Sewa Jeep Bromo dan kemudahan pelancong dan lain lain, sila hubungi contact travel ejen kami.


PILIHAN PAKEJ PERCUTIAN SURABAYA BROMO, JAWA TIMUR :

Padang Rumput Savanna Gunung Bromo Surabaya

Mungkin Anda juga menyukai