Percutian Surabaya Bromo Malang – Masurah

Percutian Surabaya Bromo Malang – Masurah

office agent surabaya travel

Percutian Surabaya Bromo Malang – Masurah, Pukul 10:21pm, 04/05/2023 hari kamis (hari 1), saya Muhammad Rafiq berlaku sebagai supir memulakan Pakej Percutian Surabaya 3 Hari 2 Malam atau trip pakej ke Surabaya Bromo Malang 3h2m dengan mengambil puan Masurah Sulaiman & Family di Juanda airport Surabaya.

Sebelum bergerak menuju hotel kawasan taman nasional Bromo tengger Semerupuan Masurah teringin ke office agentsurabayatravel.com. So,, masa itu kami hantar ke office dan berjumpa my boss (tuan abdul hanan) dan sekitar pukul 12:41pm kami hantar ke hotel Bromo.

Percutian Surabaya Bromo Malang – Masurah

makan tengah hari

Sebelum check in hotel Bromo, puan Masurah Sulaiman & Family minta hantar pergi bandar Surabaya untuk pusing pusing sahaja. Pukul 14:30pm makan siang di salah satu restaurant tempatan.

15:00pm selepas makan tengah hari bergerak ke penginapan (bromo view hotel) dalam masa 5 minit. Bromo view hotel adalah satu satu penginapan recommended yang dekat dengan Gunung Bromo, sekaligus menawarkan akomodasi modern, penuh warna, akses Wi-Fi gratis diseluruh areanya, sarapan gratis, – check in, kemudian rehat untuk persiapan program Pakej Percutian Bromo esok hari.

Pakej Percutian Surabaya, Bromo Malang

Percutian Surabaya Bromo Malang – Masurah

puncak penanjakan

Percutian Surabaya Bromo Malang – Masurah, 05/05/2023 hari jumat (hari 2), tepat pukul 02:15am kami bersama puan Masurah & Family bergerak untuk memulakan program trip Bromo Sunrise (guna jeep) menuju puncak terbaik untuk melihat keindahan sunrise dengan masa perjalanan 1,13 jam.

Selalunya cuaca sangat sejuk sepanjang tahun, tapi walaupun terlampau sejuk puan Masurah & Family sangat senang dengan keindahan kawasan taman nasional Bromo Surabaya. sebab masa itu pemandangan taman nasional tengger Semeru sangat cantik cerah tak berkabus.

Percutian Surabaya Bromo Malang – Masurah

selepas melawati kawah bromo

Selepas program tour sunrise dipuncak, kembali ke jeep Bromo semula untuk meneruskan program Lawatan ke Kawah Bromo. Kawah Bromo ini merupakan destination ke dua dalam “Pakej Percutian Bromo” yang selalunya dilawati selepas program tour Bromo Sunrise Surabaya.

Kawah Bromo (bromo crater) adalah kawah aktif yang selalunya dilawati selepas melihat keindahan sunrise dipuncak Gunung Bromo. Untuk melawati kawah semua pelancong harus jalan kaki atau guna perkhidmatan kuda Bromo, kemudian naik 250 anak tangga hingga puncak.

Percutian Surabaya Bromo Malang – Masurah

padang savana

Selalunya, lepas melawati kawah Bromo kami puan Masurah & Family balik ke tempat letak jeep Bromo, kemudian meneruskan program Pakej lawatan Bromo ke destinasi seterusnya, iaitu Padang Savana Bromo yang letaknya berhampiran dengan bukit teletubbies dengan masa perjalanan 30 minit saja.

Padang savana Bromo tengger ini merupakan tempat menarik dan semestinya dilawati semasa kita orang pegi ke taman nasional tengger Surabaya, selain itu padang savana teletubbies Bromo ini juga menjadi spot terbaik untuk bergambar (spot photography) dan foto prewedding.

Percutian Surabaya Bromo Malang – Masurah

pasir berbisik

Selepas melawati padang savana dan bukit teletubbies Bromo kami menghantar puan Masurah & Family ke Pasir Berbisik Tempat ini selalunya dilawati selepas melawati padang savana atau kawah. Padang savana ini pula meruapakan destinasi terakhir dari pada semua program pakej percutian Bromo.

Kami maklumkan kepada tuan / puan yang nak pergi cuti ke kawasan taman national Bromo tengger semeru dan tempat tempat menarik di Surabaya lainnya, masa yang sesuai nan terbaik untuk pelancongan ke Bromo Surabaya bermula dari bulan april – awal dec.

Percutian Surabaya Bromo Malang – Masurah

ladang epal malang batu

Lepas melawati pasir berbisik Bromo kembali naik jeep Bromo semula, kemudian balik hotel Bromo semula dengn masa 1 jam (bromo view hotel), 13:21pm check out hotel, kemudian bergerak menuju ke tempat lawatan popular di Malang Batu, iaitu Ladang Epal Malang dalam masa perjalanan 3 jam.

Lepas menikmati buah epal Malang, kami menghantar puan masurah & family check in hotel di kawasan kota Malang Batu (seulawah grand view batu) – check in hotel – istirahat untuk persiapan program Pakej Percutian ke Malang esok hari.

Percutian Surabaya Bromo Malang – Masurah

flying bicycle coban rais

Percutian Surabaya Bromo Malang – Masurah, 06/05/2023 hari sabtu (hari 3), selepas makan pagi kami menghantar ke pusat oleh oleh khas Malang Batu, tapi sebelum ke pusat oleh oleh kami menghantar ke Flower Garden Coban Rais dalam masa 20 minit dari seulawah grand view hotel.

Flower Garden atau Coban Rais Malang Surabaya merupakan tempat percutian (taman bunga) yang sentiasa ramai dilawati pelancong tempatan mahupun asing, sebab Coban Rais Malang ini meruapakan tempat pelancongan terbaru di Malang Surabaya yang masuk categori tempat lawatan menarik di kawasan Malang Surabaya.

Lepas melawati flower garden kami menghantar puan masurah & family langsung bergerak menuju pusat oleh oleh dan kemudian menghantar ke Surabaya airport dalam masa 2 jam.

Tiba di airport Percutian Surabaya Bromo Malang – Masurah 3 hari 2 malam atau program Pakej Percutian Surabaya 3h2m bersama puan Maasurah, finish.

Demikian cacatan travel agency kami semasa program “Pakej Percutian Surabaya 3 Hari 2 Malam“ (bromo malang surabaya) bersama puan Masurah & Family. 

Untuk informasi Pakej Percutian Surabaya, Kawah Ijen Surabaya, Hiking Semeru Surabaya, Malang Batu Surabaya, pakej ground Surabaya, Bajet percutian surabaya 2024, Tempat tempat lawatan menarik di Surabaya, kemudahan pelancong dan lain lain, sila hubungi contact travel ejen Surabaya kami.


Lihat aktiviti pelancong lainnya yang sudah guna travel ejen pelancongan kami dalam program Pakej Percutian Bromo, Kawah Ijen, Malang Batu, Surabaya dibawah ini :

Pakej Percutian Surabaya Bromo, Malang 3h2m

Mungkin Anda juga menyukai