Pakej Percutian Kawah Ijen Pantai Papuma

Pakej Percutian Kawah Ijen Pantai Papuma

Pakej Percutian Kawah Ijen Pantai PapumaPakej Percutian Kawah Ijen Pantai Papuma adalah pilihan paket gabungan antara Pakej Percutian ke Kawah Ijen sebuah gunung berapi aktif yang terletak di Banyuwangi Surabaya, Jawa Timur, Indonesia. Gunung Ijen Surabaya ini memiliki ketinggian 2.443 mdpl dan terletak berdampingan dengan Gunung Merapi.

Selepas trip hiking kawah Gunung Ijen kemudian trip pelancongan 3 hari 2 malam ini di teruskan melawati Pantai Papuma Surabaya, salah satu tempat percutian pantai menarik di Kabupaten Jember, Surabaya, Jawa Timur, Indonesia

Pakej Percutian Kawah Ijen Papuma Surabaya ini salah satu tour adventure dan merupakan pilihan Pakej Percutian Surabaya dengan masa Pelancongan 3 hari 2 malam yang sangat sesuai untuk anda yang suka dengan melawat ke tempat percutian alami dan hiking atau mendaki gunung, seperti hiking semeru.

Pakej Lawatan Surabaya Kawah Ijen Papuma

Untuk mengikuti program tour kombinasi antara Pakej Percutian Kawah Ijen Surabaya dengan Pakej Percutian Pantai Papuma ini, anda bole starat dari Surabaya, Malang Batu atau Jogja dengan butiran itinerary seperti berikut :

HARI KE 1: SURABAYA, MALANG, BANYUWANGI / JOGJA – HOTEL KAWAH IJEN SURABAYA

  • Percutian Ijen Surabaya 3h2m ini kami mulakan dengan mengambilan dilakukan dari Surabaya / malang pada pagi hari, kemudian bergerak ke hotel dekat kawah Ijen Surabaya dalam masa perjalanan kurang lebih 7 hingga 8 jam, sekiranaya anda menghendaki untuk makan tengah hari dalam perjalanan, maka sila rujuk dengan driver kami.
  • Setibanya dikawasan gunung Ijen Banyuwangi Surabaya, check-in hotel Ijen dan rehat untuk persiapan trip Pakej Percutian Kawah Ijen esok hari.

HARI KE 2: HIKING KAWAH IJEN – BLUE FIRE KAWAH IJEN – SUNRISE IJEN – PANTAI PAPUMA JEMBER SURABAYA

  • Hiking ke Gunung Ijen Surabaya bermula pada pukul 02.00 tengah malam, Jadi peserta tour akan kami bangunkan pada pukul 01:30 tengah malam sebagai persiapan untuk mempersiapkan segala peralatan yang akan dibawa trekking nantinya.
  • Setelah persiapan selesai, driver membawa anda menuju pos paltuding Ijen untuk memulakan hiking gunung ijen, (mendaki ke puncak Kawah Ijen memerlukan waktu kurang lebih 1,5 sampai 2 jam).
  • Sesampainya dikawah peserta akan diberi peluang untuk menikmati api biru atau blue fire Ijen yang muncul akibat pembakaran belerang dan pukul 05:15am kita akan melihat sunrise cantik dari puncak Kawah ijen Surabaya.
  • Puas melihat fenomena Blue Fire Ijen, kita kembali ke paltuding Ijen atau tempat start hiking Ijen semula dengan masa 2 jam.
    Tiba di paltuding kawah Ijen, kami hantar ke hotel Ijen, breakfast – check out hotel Ijen, kemudian melanjutkan perjalanan ke Pantai Papuma Surabaya dalam masa perjalanan 4 jam.
  • Tiba di Pantai Papuma Surabaya, kami sentiasa menemani anda untuk mengitari dan menikmati keindahan pantai Papuma Surabaya hingga anda berpuas hati.
  • Puas menikmatik pesona indah pantai Papuma Surabaya, check in hotel dan rehat untuk persiapan tour pantai Papuma hari esok.

HARI KE 3 : SUNRISE PANTAI PAPUMA JEMBER – SURABAYA, MALANG, BANYUWANGI / JOGJA

  • 03:30 bergerak menuju pantai untuk melihat keindahan Sunrise di Pantai Papuma Surabaya.
  • Selepas melihat sunrise sekali pemandangan di kawasan pantai, kembali ke hotel semula – breakfast – check out dan kembali ke pengambilan semula (surabaya, malang batu, banyuwangi / bali, dan program Pakej Percutian Surabaya Kawah Ijen Papuma 3h2m, selesai.

Untuk maklumat lebih lanjut, mengenai Pakej Percutian Surabaya Kawah Ijen Papuma, Bajet pakej percutian, atau harga tour yang lain, seperti pakej percutian bromoHiking Semeru Surabaya, Malang Batu Surabaya, pakej ground Surabaya, Bajet percutian ke surabaya, Tempat percutian menarik di Surabaya, kemudahan pelancong dan lain lain, sila hubungi contact travel ejen Surabaya kami.


PILIHAN PAKEJ PERCUTIAN SURABAYA, BROMO, MALANG, JAWA TIMUR :

Pakej Pelancongan Kawah Ijen Papuma 3 Hari 2 Malam

Mungkin Anda juga menyukai