win hotel surabaya

Pakej Percutian Surabaya Bromo Ijen – Ellen, 18/02/2019 hari isnin (hari 1), saya Abdul Kader dan bapak Rahman crew dari ejen surabaya travel yang berlaku sebagai guide dan supir memulakan pakej percutian Surabaya Bromo Ijen 3 hari 2 malam atau trip percutian ke Bromo Ijen Surabaya 3h2m dengan mengambil kak Elen & Kawan di hotel Surabaya (win surabaya hotel).

Masa itu kami bersama kak Elen & Kawan check out hotel Surabaya tepat pukul 09:19am local time, dan kemudian kami bersama kak Elen & Kawan bergerak ke hotel kawasan gunung Ijen Surabaya dalam masa perjalanan lebih kurang 7 jam, check in Ijen dan rehat untuk persiapan trip pakej percutian hiking kawah Ijen, esok hari.

Pakej Percutian Surabaya Bromo Kawah Ijen

puncak kawah ijen surabaya

Pakej Percutian Surabaya Bromo Ijen – Ellen, 19/02/2019 hari selasa (hari 2), pukul 01;20 bergerak menuju paltuding Ijen (letak start hiking ijen) dalam masa perjalanan 30 minit dari hotel Ijen Surabaya. Masa itu kami tiba di paltuding Ijen sekitar pukul 02;00am dan waktu itu pula kami bergerak mendaki ke puncak kawah gunung Ijen Surabaya selama 2,30 jam.

Masa itu kami bersama kak Elen & Kawan sangat bersyukur, sebab tiba di puncak sekitar pukul 04;19am, tentu kak Elen & Kawan sangat beruntung lah, sebab kalo kita bergerak awal pastinya kita dapat Blue Fire Ijen yang juga popular dengan sebutan Blue Flame Ijen Surabaya.

Pakej Percutian Surabaya Bromo Ijen – Ellen

puncak kawah gunung ijen surabaya

Pukul 06;39am selepas explore sekali melihat sunrise Ijen Surabaya, kami bersama kak Elen & Kawan besiap-siap kembali turun ke paltuding Ijen semeula, dan sebalum balik turun ke paltuding Ijen kak Ellen & Kawan kami bantu bergambar dengan background kawah ijen Surabaya.

Selepas bergambar kami bersama kak Ellen & Kawan kembali turon ke paltuding gunung Ijen dalam masa 1,40 jam. Pukul 08;19 kami sampai sudah di paltuding Ijen, dan kemudian kami langsung kembali ke hotel Ijen dalam masa 30 minit. 09:20am kami bersama kak Ellen & Kawan sampai sudah di hotel Ijen, breakfast dan rehat kejap.

Maklumat ; Jika korang ingin melakukan trip pakej percutian Hiking Kawah Ijen atau melancong ke gunung Ijen keperluan yang wajib di bawa adalah Baju sejuk, Topi sejuk, Kasut dan yang paling diperlukana semasa hiking ijen adalah Mask gas, sebab kawah ijen selalunya mengeluarkan gas beracun dan sangat berbahaya.

12:20pm, check out hotel kawah Ijen, kemudian meneruskan program trip pakej percutian ke hotel kawasan gunung Bromo tengger Semeru dalam masa perjalanan 3,49 jam. Pukul 15:30pm kami bersama kak Ellen & Kawan tiba sudah di hotel dekat gunung Bromo (bromo view hotel), check in -dan rehat untuk persiapan trip Pakej Percutian Bromo, esok hari.

puncak penanjakan gunung bromo

Pakej Percutian Surabaya Bromo Ijen – Ellen, 20/02/2019 hari rabu (hari 3), kami bersama kak Ellen & Kawan memulakan pakej trip percutian gunung Bromo guna jeep pukul 01:23am bergerak dari hotel kawasan taman nasional Bromo tengger Semeru, menuju ke puncak gunung penanjakan Bromo.

Waktu itu kemunculan sunrise tepat pukul 05:19am, kami dari pihak travel ejen Surabaya sangat senang, sebab waktu itu cuaca di kawasan gunung Bromo tengger Semeru sangat cerah tiada berkabus, sehingga kak Ellen & Kawan merasa tak rugi pergi melancong ke gunung Bromo Surabaya.

Pakej Percutian Surabaya Bromo Ijen – Ellen

selepas melawati kawah gunung bromo

Selepas program pakej trip percutian Bromo sunrise, kami bersama kak Ellen kembali ke jeep semula untuk meneruskan Lawatan ke Kawah Bromo. Kawah ini merupakan destination ke dua dalam Pakej Pelancongan Bromo yang selalunya di lawati selepas melihat surise.

Kawah Bromo adalah pelancongan popular di Surabaya dan merupakan kawah aktif yang selalunya di lawati selepas melihat keindahan sunrise di puncak gunung penanjakan 1. Dan untuk melihat kawah kita mesti naik 250 anak tangga hingga puncak Kawah Bromo dan berjalan kaki atau naik kuda dari tempat parkir Jeep gunung Bromo.

padang savana gunung bromo

Selepas melawati kawah gunung Bromo kami bersama kak Ellen & Kawan menerusakan trip pakej percutian ke Padang Savana Bromo sekali melawati padang bukit teletubbies Bromo dengan masa perjalanan 30 minit saja.

Padang savana di Gunung Bromo ini merupakan tempat menarik di taman nasional Gunung Bromo tengger Semeru, selain menjadi spot terbaik untuk bergambar (spot photography) dan foto prewedding tempat pelancongan ini merupakan tempat lawatan yang sangat di miniati oleh pelancong tempatan atau asing.

Pakej Percutian Surabaya Bromo Ijen – Ellen

pasir berbisik gunung bromo surabaya

Selepas melawati padang savana sekali ke bukit teletubbies Bromo Surabaya, trip pakej percutian di teruskan ke tempat terkhir dalam trip pakej pelancongan, iaitu Pasir Berbisik Bromo Tempat pelancongan ini pula meruapakan destinasi terakhir dari pada semua program Pakej Percutian Bromo, Surabaya.

Nama Pasir Berbisik di kawasan Gunung Bromo Semeru ini bermula dari Garin Nugroho, salah satu pengarah pertama pencipta asal muasal dari Pasir Berbisik Gunung Bromo. Beliau membuat sebuah filem yang bernama Pasir berbisik, dan sejak itulah nama pasir di kawana gunung Bromo ini popular disebut Paisr Berbisik Gunung Bromo.

Untuk melakukan program pakej percutian Bromo tengger semeru sekali ke tempat menarik di sekitar Surabaya lainnya, masa terbaik nan sesuai untuk trip pelancongan ke Bromo Malang bermula dari bulan april – dec.

bukit jaddih surabaya

Dan selepas program trip pakej pelancongan di pasir berbisik gunung Bromo, kembali naik jeep Bromo semula, kemudian balik ke hotel bromo dalam waktu perjalanan 30 minit, – mandi – breakfast – check out hotel Bromo, kemudian meneruskan ke Bukit Jaddih Surabaya.

Selepas lawatan di Bukit Jaddih Surabaya, kami menghantar kak Ellen & Kawan ke Surabaya airport dalam perjalanan masa 30 minit, dan trip Pakej Percutian Surabaya Bromo Ijen – Ellen 3 hari 2 malam atau Pakej Percutian Surabaya, Bromo Ijen 3h2m bersama kak Ellen & Kawan, finish.

Demikian cacatan kami semasa program Pakej Percutian Surabaya 3 Hari 2 Malam bersama kak Ellen & Kawan. Untuk informasi Pakej Percutian Surabaya, Kawah Ijen, Hiking Semeru, Malang Batu, pakej ground ke Surabaya, Bajet percutian surabaya, Tempat percutian menarik di Surabaya, kemudahan pelancong dan lain lain, sila hubungi contact perkhidmatan travel ejen kami.

Pilihan Pakej Percutian Surabaya Bromo, Kawah Ijen, Malang Batu, Surabaya :

Pakej Percutian ke Surabaya Bromo Kawah Ijen

Thanks for your sharing Our post